čtvrtek 25. února 2010

NĚCO KE ŠPANĚLSKU

Španělská nadílka je tady. Kolem očekávaného hororového sequelu REC 2 se tenhle víkend vyrojí dost protichůdných názorů. Měl jsem tu možnost vidět film už před cca 2 týdny na velkém plátně v pražském kině Aero a byl jsem příjemně překvapený. Jednička na mě kromě posledních 15 minut moc nefungovala, ale dvojku jsem si užil jako brutální a zábavný nářez, který se s ničím nepáře. A dojde i na děti, ale pssst.



REC 2 na CSFD určitě ovládne tenhle víkend (pokud nepočítáme očekávanou kinonovinku Shutter Island), ale já chci hlavně zmínit jiný film, který je taktéž "k mání na obvyklých místech" (ale AJ titulky ještě nejsou) a zajímá mě víc. Celda 211 je oficiálně španělský film roku. V půlce února vyhrál 8 cen Goya včetně té za nejlepší film. Drama o vzpouře ve věznici, jehož hlavní postavy jsou na opačných stranách barikády. Jeden je trestanec a druhý mladý člen stráže, držený jako rukojmí. Film přesně pro mě.



A nakonec ještě zmíním jeden "starší" španělský film, ve kterém jde taky o život a je hodný pozornosti, minimálně pro žánrové fanoušky. El Rey de la Montana, povedený španělský survival, který kdovíproč i přes slušné ohlasy vidělo tak málo lidí. Není to nic ambiciózního, jednouchý děj, žádné charakterové kresby, "jenom" boj o život v přírodě s rozumnou stopáží.

Žádné komentáře:

Okomentovat